Ehdot

1. Myyntiehtojen voimassaolo
1.1. Myyntiehdot koskevat www.textelle.fi verkkokaupasta ostajan (jäljempänä Kuluttaja) ja yrityksen Textelle OÜ (jäljempänä Verkkokauppa) välisiä tuotteiden ja palveluiden ostoja.
1.2. Näiden ehtojen lisäksi Verkkokaupan tuotteita ostamalla syntyviä oikeussuhteita säätelevät Viron tasavallassa voimassa olevat velvoiteoikeuslaki (jäljempänä VÕS), kuluttajansuojalaki (jäljempänä TKS) ja muu lainsäädäntö.
1.3. Verkkokauppa pidättää itsellään oikeuden muuttaa myyntiehtoja. Nämä muutokset kirjataan verkkosivulle www.textelle.fi.

2. Hintatiedot
2.1. Kaikki Verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron 20 %.
2.2. Ostohintaan lisätään toimituskulut (Suomi) Kuluttajan valitseman toimitustavan mukaisesti:

  • SmartPOST pakettiautomaattiin 12€

2.3. Jos tilaus on tehty ennen myyntiehtojen tai hintojen muutosta, sovelletaan Kuluttajan ja Verkkokaupan välillä syntyneisiin oikeussuhteisiin tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja.
2.4. Verkkokauppa pidättää itsellään oikeuden muuttaa myyntihintoja. Nämä muutokset kirjataan verkkosivulle www.textelle.fi.

 3. Tilauksen muodostaminen
3.1. Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin.
3.2. Ostoskorissa olevien tuotteiden voit muuttaa kentässä “Määrä”.
3.3. Tilauksen laatimista varten paina ensin ostoskorissa linkkiä “Näytä ostoskori.”
3.4. Valitse seuraavaksi toimitustapa:

  • SmartPOST ja luettelosta sopiva pakettiautomaatti.

3.5. Jos käytät kuponkia, syötä “Kuponki”-kenttään kupongin numero ja siirry sen jälkeen “Kassalle.”
3.6. Täytä tilauksen vahvistussivulla vaaditut kentät. Jos toimitusosoite on eri kuin maksajan osoite, valitse ruutu “Toimitus eri osoitteeseen” ja syötä toimitusosoite.
3.7. Valitse sitten maksutapa:

  • Jos valitset maksutavaksi “Pankkisiirto”, lue ja hyväksy myyntiehdot merkitsemällä rasti oikeaan ruutuun. Lähetä sitten tilaus. Tilausvahvistus ja lasku lähetetään saman tien sähköpostiisi.
  • Jos valitset maksutavaksi “Maksekeskus”, valitse sopiva pankki Aktia / Ålandsbanken / Danske Bank / Handelsbanken / Nordea / Oma Säästopankki / Pohjola / POP Pankki / S-Pankki / Säästopankki / Swedbank / SEB ja merkitse vastaava pankki. Lue ja hyväksy myyntiehdot merkitsemällä rasti oikeaan ruutuun ja lähetä sitten tilaus. Sinut ohjataan verkkopankin sivulle, jossa voit maksaa tilauksen. Kun olet suorittanut maksun, klikkaa linkkiä “Paluu myyjän palveluun.” Sen jälkeen tilausvahvistus lähetetään sähköpostiisi.
  • (Alkaen 05.18) Jos valitset maksutavaksi “Maksan luottokortilla”, lue ja hyväksy myyntiehdot merkitsemällä rasti oikeaan ruutuun. Lähetä tilaus Sinut ohjataan turvalliseen ympäristöön, jossa on esitäytetty maksumääräys ja maksettava summa. Kun olet syöttänyt kortin numeron, turvakoodin ja kortin voimassaoloajan, vahvistetaan maksu asiakkaan pankissa. Maksun suorittamisen jälkeen tilausvahvistus lähetetään sähköpostiisi.

4. Myyntisopimuksen voimaantulo
4.1. Tuotteiden myyntisopimuksella Verkkokauppa sitoutuu tarjoamaan Kuluttajalle olemassa olevan tai valmistettavan Tuotteen ja mahdollistamaan omistajuuden siirtymisen Kuluttajalle. Kuluttaja puolestaan sitoutuu maksamaan Verkkokaupalle Tuotteesta esitetyn laskun mukaisen summan ja vastaanottamaan Tuotteen.
4.2. Tilaukset, joista ei ole maksettu, mitätöidään 10 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä.
4.3. Myyntisopimus astuu voimaan, kun Kuluttajan maksu on saapunut Textelle OÜ:n pankkitilille.

 5. Tilauksen lähettämisen määräaika ja toimitus
5.1. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 1-2 viikkoa, tilaustuotteiden 3-4 viikkoa alkaen tilauksen esittämisestä. Jos Textelle OÜ ei pysty täyttämään tilausta 4 viikon kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, ilmoittaa verkkokauppa siitä Kuluttajalle ensitilassa.
5.2. Myyntisopimuksen astuttua voimaan verkkokauppa kerää tilauksen ja toimittaa Kuluttajalle postipalveluja käyttäen. Siinä tapauksessa Kuluttaja saa postilta ilmoituksen tuotteen saapumisesta.
5.3. Viivästymisen välttämiseksi on oltava huolellinen ja esitettävä tilausta tehtäessä toimitustietoja syötettäessä oikeat ja voimassa olevat tiedot.
5.4. Verkkokauppa ei ole vastuussa tuotteen toimituksen viivästymisestä siinä tapauksessa, jos tuote on luovutettu postille oikeaan aikaan, mutta toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin verkkokauppa ei ole voinut vaikuttaa eikä ennakoida.

6. Palautusoikeus
6.1. Kun Kuluttaja on vastaanottanut tilauksen, hänellä on oikeus peruuttaa verkkokaupassa solmittu sopimus ilman perustelua 14 päivän kuluessa. Tämä palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu Kuluttajan henkilökohtaisiin tarpeisiin tai Kuluttajan esittämien ehtojen mukaisesti (esim. Kuluttajan mittojen mukaan) (VÕS § 53.4).
6.2. Takaisin otetaan ja/tai vaihdetaan vain tuotteet, joita Kuluttaja ei ole käyttänyt.
6.3. Palautettavan esineen kunnon heikennyttyä Kuluttaja vastaa esineen käytöstä aiheutuneesta arvon laskemista vain siinä tapauksessa, jos hän on käyttänyt esinettä muulla tavoin kuin on tarpeen esineen ominaisuuksien ja toimivuuden varmistamiseksi. Varmistuakseen esineen olemuksesta, ominaisuuksista ja toimivuudesta, Kuluttajan pitäisi käsitellä ja käyttää esinettä vain sillä tavalla kuin hän voisi tehdä normaalissa kaupassa.
6.4. Kuluttajan on palautettava tuote tuotteen peruutusilmoitusta seuraavan 14 päivän kuluessa tai esitettävä todistus, että hän on luovuttanut tuotteen logistiikkayhtiölle edellä mainittuna ajanjaksona.
6.5. Verkkokauppa palauttaa, peruutusilmoituksen ja tuotteen vastaanotettuaan kuluttajalle välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa kaikki kuluttajalta sopimuksen perusteella saadut maksut, muun muassa Kuluttajan tuotteen lähetyskulut, paitsi siinä tapauksessa, että kuluttaja on nimenomaisesti valinnut yrittäjän tarjoaman edullisimman toimitustavan sijaan eri toimitustavan, ei Verkkokaupan tarvitse palauttaa Kuluttajalle kuluja, jotka ylittävät normaaliin toimitustapaan liittyvät kustannukset.

 7. Ylivoimainen este
7.1. Verkkokauppa ei ole vastuussa Tilaajalle aiheutuneista vahingoista tai tuotteen toimituksen viivästymisestä siinä tapauksessa, jos vahinko tai tuotteen toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin verkkokauppa ei ole voinut vaikuttaa eikä ennakoida.

 

8. Valitusten esittäminen
9.1. Verkkokauppa on vastuussa Kuluttajalle myydyn tuotteen sopimusten ehtojen vaatimustenmukaisuudesta sekä puutteista, jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta Kuluttajalle.
9.2. Kuluttajalla on oikeus vian ilmetessä viimeistään kahden kuukauden kuluessa kääntyä verkkokaupan puoleen, esittämällä lasku, jonka perusteella tuotteesta maksettiin.
9.3. Jos tuotteessa ilmenee virheitä, pyydämme lopettamaan tuotteen käytön.
9.4. Virheellisen tuotteen korjauksesta tai korvaamisesta verkkokauppa ja Kuluttaja sopivat keskenään. Korjauskustannuksista vastaa verkkokauppa.
9.5. Verkkokauppa ei vastaa Kuluttajan tuotteelle aiheuttamasta virheestä, joka on aiheutunut tuotteen virheellisen säilyttämisen tai väärään käyttötarkoitukseen käyttämisen seurauksena.
9.6. Mikäli tuote ei vastaa vaatimuksia tai ilmenee vikoja, pyydämme lähettämään sähköpostiin info@textelle.fi valituksen, johon on merkitty tilauksen tekijän nimi, puhelinnumero, tilausnumero ja tuotteen ehtojen vastaamattomuuden tai vian tarkka kuvaus.
9.7. Valitus tuotteen vaatimuksiin vastaamattomuuden tai vian havaitsemisesta on esitettävä kahden kuukauden kuluessa tuotteen vaatimuksiin vastaamattomuuden tai vian havaitsemisesta.
9.8. Kaikki valitukset käsitellään ja Kuluttajaan otetaan yhteyttä mahdollisimman pian, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta.
9.9. Kuluttajalla on oikeus vaatia verkkokaupalta ostohinnan alentamista tai sopimuksen purkamista ja rahojen palauttamista, jos verkkokaupalla ei ole mahdollisuutta korjata tai korvata tuotetta, tuotteen korjaaminen tai korvaaminen epäonnistuu, verkkokauppa ei ole poistanut tuotteen vikaa kohtuullisen ajan kuluessa, kuluttajalle on aiheutunut kohtuutonta haittaa.

9. Kuluttajan oikeus kääntyä kuluttajavalituslautakunnan puoleen
10.1. Jos Verkkokauppa on kieltäytynyt ratkaisemasta Kuluttajan valitusta tai Kuluttaja ei hyväksy Verkkokaupan tarjoamaa ratkaisua ja on sitä mieltä, että hänen oikeuksiaan on rikottu tai etujaan vahingoitettu, voi Kuluttaja esittää valituksen kuluttajavalituslautakunnalle kuluttajansuojaviranomaisen kautta tai tuomioistuimelle. Kuluttaja voi esittää valituksen itse tai edustajansa kautta.

10.2. Jos Sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, voit hakea riitaasialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua ODR-sivuston (Online Dispute Resolution – Verkkovälitteinen riidanratkaisu) kautta: http://ec.europa.eu/odr . Se on mahdollinen vain jos asut EU:ssa ja jos myös asianomainen elinkeinonharjoittaja on sijoittautunut EU:hun.